ספרים

 

 הרב-קוק-ובעל-הסולם

שני המאורות הגדולים-הרב קוק ובעל הסולם על גאולת ישראל

התפשטות חכמת הקבלה בימינו הפכה להיות תופעה נפוצה, הקשורה ישירות לסיום תקופת הגלות והקמתה של מדינת ישראל. אבני היסוד לבניין זה הונחו בעיקר על ידי שני גדולי הדור, שני המאורות הגדולים, המקובלים הרב אברהם יצחק הכהן קוק (1865-1935) והרב יהודה לייב הלוי אשלג (בעל הסולם, 1884-1954). הרב קוק ובעל הסולם בוחרים להלביש את מסריהם בלבוש אקטואלי. דמיון רב היה קיים בין השניים הן במסר והן בפתרון לבעיות שכמו אז כאילו לא נפסקו עד היום ולכן הן כה אקטואליות גם לזמננו אנו.

 

 הדור האחרון - גורלה של ישראל על פי חוכמת הקבלה

הדור האחרון – גורלה של ישראל על פי חוכמת הקבלה

בתקופה שבה שורת משברים פוקדת את "הכפר הגלובלי" שבו אנו חיים, גובר הצורך בנוסחה נכונה לכינון חברה אנושית מאושרת. היעדר נוסחה שכזו הוא המקור לכל המשברים השונים הפוקדים את היחיד, המשפחה, האומה והאנושות. על רקע זה הופכת משנתו החברתית של הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם", לאקטואלית וחיונית יותר מאי פעם. צעד אחר צעד מוליך אותנו המחבר להיכרות עם חיבוריו העיקריים של בעל הסולם, וחושף לראשונה את "כתבי הדור האחרון" שנותרו על שולחן עבודתו בערוב ימיו. הספר מציג בשפה בהירה וקולחת נוסחה לבניית חברה שתאפשר לכל אדם כפרט ולאנושות כולה חיים מלאי תוכן, ביטחון ושלווה.

 ערבות

ספר הערבות – מבוסס על מאמר "הערבות" של בעל הסולם

מהו הדבק הקושר את ישראל יחדיו לנשמה אחת, לעם אחד ולתפקידו המיוחד בקרב העמים? הדבק הוא קשר הערבות וזהו עניינו המרכזי של הספר לרדת לשורשים שלנו ולהציג בבהירות את גורל היחיד, את גורל האומה ואת החיבור שביניהם על פי חוכמת הקבלה. באמצעות דוגמאות מההיסטוריה, מתחומי המדע השונים וכן מחיי היומיום, מתאר לנו המחבר את השלבים שהאדם עובר – עד שהוא מכיר שהסבל והמכשולים בדרכו הם בבחינת מכשירים להעיר אותו, לעבור למודעות העולם הרוחני. ממציאות של ריבוי צדדים וקונפליקט אל מציאות האחדות.

 

 

 

כתיבת תגובה